Kunstlegatet

Bestyrelsen Om foreningen Vedtægter Kunstlegatet Vejen til Valby

Stentrykkets Venners kunstlegat er et initiativ, der skal give vækstlaget af talentfulde kunstnere i Danmark, muligheden for at udforske den litografiske trykketeknik og udkomme med kunst af højeste kvalitet.

Legatet giver udvalgte kunstnere adgang til et betalt recidency hos det anerkendte litografiske atelier Hostrup-Pedersen & Johansen i Valby. I et nøje samarbejde mellem kunstner og den erfarne Masterprinter, Søren Ellitsgaard, tilbyder legatet kunstneren en unik mulighed for at udvikle og udforske sit talent.

Kunstlegatet er finansieret gennem salg af litografier via foreningens hjemmeside og fra private kontingentbidrag fra foreningens medlemmer.

På den måde går overskuddet af alle salg til at støtte fremtidige legater til fordel for kunstnere og det litografiske håndværk.

Det er vi stolte af.